Jdi na obsah Jdi na menu
 


Proč chodit do posilovny

Přečtěte si následující článek

1. PŘEKONÁTE SVŮJ STRACH

Strach je tady od toho, abychom ho překonávali, nemám pravdu? Strach je součástí života, už od dětství, kdy nám rodiče vštěpovali různé „bubáky“. Např., že pod postelí jsou strašidla apod. V dospělosti máme strach před prvním dnem v nové práci, prvním rande s novým objevem nebo z nových koníčků jako je posilovna. Vše, co je nové, nás takzvaně děsí a vytváří v nás neklid. A co posilovna, bojíte se? Nic hrozného než potkání nových lidí se Vám stát nemůže a třeba objevíte koníček na zbytek svého života.

 

2. ZÍSKÁTE POSTAVU SVÝCH SNŮ

Vypracovaná a štíhlá postava není sice nic jednoduchého, ale posilovna Vám k ní radikálně pomůže. Doby, kdy do fitka chodili jen nabušení kulturisté jsou dávno pryč. Čím dál víc zde potkáme ženy, které neběhají jen na běžkopásu, ale zvedají! Ano, činky! A nevypadají jako Arnold. Proč?

Jednoduše proto, že ženy mají minimální množství testosteronu (pohlavní anabolický hormon nutný k růstu svalů), nedřepují 150 kg na dřep, necvičí tvrdě dvakrát denně, neberou steroidy (zakázané anabolické látky), mají jinou stavbu těla, která jim neumožňuje vypadat jako chlap. Samozřejmě několik takových žen existuje, ale to už mluvíme o profesionálním soutěžení v kategorii bodyfitness. Tímto se jich nechci vůbec dotknout, obdivuji jejich vůli, odhodlání a dřinu, kterou předvádějí na dvoufázových tréninzích. Jen tím chci říct, že takhle běžným posilováním několikrát týdně vypadat určitě nebudete!

Trend dnešní doby je soutěžní kategorie BIKINY FITNESS, ladné ženské křivky, jemné svaly, ale tvrdé tréninky. Samy je prezentují na sociálních sítích a těžké váhy najdete i u nich, už jste dostatečně přesvědčeni?

švihadlo_blondyna_400x266

3. POTKÁTE NOVÉ LIDI

Pokud se pohybujete pořád mezi prací a domovem, poznat nové známe je téměř nemožné. Ve fitku se točí desítky až stovky lidí (záleží jaké si vyberete), kteří zde chodí několikrát týdně. I kdyby jste se seznamovat nechtěli, časem k tomu dojde, protože se vídáte pořád dokola a začnete se minimálně zdravit. I s tím obrovským chlapem, ze kterého jste z počátku měli šílený respekt. S někým si můžete sednou do oka víc, s jiným méně. Mnoho lidi si tak najde svého sparinga, partnera, se kterým cvičí své tréninky, vzájemně se hecují, podporují a cvičení je zase o něčem jiném. Naopak ve volných chvílích posedíte u kafe na baru, takový pokec po tréninku je k nezaplacení.

4. DONUTÍTE SE CVIČIT, NE JAKO DOMA

Cvičení doma je fajn, taky účinné, ale přiznejte se, kdo z Vás se dokope min. 3 krát týdně. I když se někdy přemluvíte, cvičení odbudete jen aby se neřeklo. V posilovně se taková situace málokdy stává, protože atmosféra a pohled na ostatní, kteří makají ze všech sil až jim pot teče po zádech Vás na motivují! Až se budete divit, kde se tolik energie ve Vás vzalo.

Mluvím z vlastní zkušenosti, do fitka se často přemlouvám, do šatny jdu s pocitem, že se mi fakt nechce, ale už v šatně občas potkám pár známých, což mě naladí na cvičební vlnu. Cestou z šatny už se probírám k životu a když vezmu do ruky činku, jsem jako v jiném světe. Jak říkám, atmosféra kolem Vás prostě nenechá lenošit.

Druhé pozitivum je možnost trenéra, který bývá k dispozici v každém lepším fitku. Jeho úkolem je poradit, pokud nevíte techniku určitého cviku nebo bezradně hledáte nějaký stroj. Můžete si domluvit i osobní tréninky, které sice nejsou nejlevnější ale trenér vám odborně poradí a dohlédne na vás.

5. NOVÝ KONÍČEK

Když se někoho zeptám jaký má koníček, většina odpoví žádný. Po práci sednou k telce a druhý den znovu. Ženy naopak tráví čas jen s dětmi, což jim časem leze na mozek. Odpočinek je určitě potřeba, ale takhle si dobře prožitý život nepředstavuji. Sport patří k člověku odjakživa, sice už nemusíme lovit mamuty (díky bohu), ale pohyb potřebujeme kompenzovat jinde.

O nových koníčcích si pak můžete pokecat i s kamarádkami, kamarádem, které třeba svým povídáním nabudíte zkusit posilovnu také.

6. POŘÁD SE BUDETE ZLEPŠOVAT

Ve fitku zvedáte váhy, čím déle budete cvičit s dobře vymyšleným tréninkovým plánem, tím silnější budete. Vaše odhodlání, vůle, síla, vytrvalost porostou v závislosti na tréninku. Výbornou motivací je vést si tréninkový deník, kde si píšete každý trénink včetně zvednutých vah. Když se ohlédnete zpět, třeba 3 měsíce a uvidíte obrovský progress (např. o 20 kg více na dřep), který Vás motivuje pokračovat, ne-li zabrat ještě víc.

Vždy choďte cvičit s přesně naplánovaným tréninkem, může se totiž stát, že se Vám chtít nebude a těžší cviky, které byly v plánu (v hlavě) jednoduše vynecháte a dobrý pocit po tréninku se zaručeně nedostaví

 

7. DOPLŇĚK K JAKÉMUKOLI SPORTU

Pevné, silné a funkční svaly jsou potřeba pro každý sport, ať už se jedná o hokej, fotbal, volejbal, ale i golf. Ve fitness vídám spoustu takových lidí, kteří si nemohou posilování vynachválit. Samozřejmě trénují trochu odlišným způsobem než běžní cvičenci, zaměřují trénink více na rychlost, výbušnost, koordinaci, ale v kombinaci s těžkými silovými cviky. Spousta výzkumů dokazuje, že takový trénink značně zvýší jejich výkonnost v daném sportu.

 

 

8. MOTIVACE DRŽET JÍDELNÍČEK

Cvičení bez zdravého a kvalitního jídla nemá smysl. Platí to v případě, že chcete tvarovat postavu či budovat svaly, ale i zlepšovat výkonnost. Jídlo je palivo pro naše tělo, bez něj nemůže fungovat, někdy funguje doslova na dluh. Tím, že dáte tělu to, co potřebuje (kvalitní suroviny, správný podíl sacharidů, zdravých tuků a kvalitních bílkovin) se Váš metabolismus (spalování) rozjede na plné obrátky. Tuk začne ubývat a s narůstajícími svaly se zvýší Vaše kalorická spotřeba tj. budete moct jíst více a nepřibrat nebo naopak hubnout. Jídelníček se odvíjí od Vašeho cíle, kdybyste potřebovali poradit, neváhejte nás kontaktovat, rádi pomůžeme.

Proč by Vás měla posilovna motivovat jíst zdravě? Každý se chce líbit, nejen ženy, ale i muži. Tím, že chodíte mezi lidi, kteří vypadají dobře, chcete vypadat logicky taky skvěle, aby ta dřina na Vás byla vidět. A nemusíte se bát, že neuvidíte výsledek.

9. POSILOVÁNÍ NIKDY NENÍ NUDA

Výjimkou je, pokud spadnete do stále stejného tréninkového plánu, který nemůže bavit nikoho. 3 krát týdně stejné cviky, ve stejném pořadí se stejným počtem opakování? Ne, děkuji!

Nebojte se experimentovat, vzdělávejte se na internetu, v knihách, ale i na seminářích po v republice. Vyzkoušejte Korte, těžko-lehký split, fullbody, funkční trénink, crossfit, doplňkové lekce (box, spinning, pilates). Posilovna neznamená nutně jen činky.

V samotném tréninku můžete použít různé vychytávky, co se týká způsobu cvičení (shazovací série, negativní opakování, pyramidy) nebo i nových pomůcek TRX,  kettlebell. Svaly dostanou nový stimul a překonají stagnaci, která potrápí každého z nás ne jedenkrát za život.

10. POSÍLÍTE NEJEN SVALY, ALE I KOSTI A SRDCE tj. ZDRAVÍ!

Přidáváním váhy na základní cviky se Vaše kosti, chrupavky, šlachy i svaly adaptují a rostou (hypertrofují) aby unesly zvýšenou zátěž. V přírodě platí, čím větší = silnější. Teď se Vám to nemusí zdát důležité, ale věřte, že v pokročilém věku budete vděční. Nemoci kloubů a pohybového aparátu obecně jako osteoporóza (řídnutí kostí), bolesti kloubů atd. se nevyhýbají nikomu. Se silnou základnou můžete tyto nemoci eliminovat nebo alespoň zmírnit. Pravděpodobnost zlomenin se také snižuje a to už stojí za to!

Hanka Bučková

 

 

 

 

 
 

 

Poslední fotografie


Facebook


Archiv

Kalendář
<< červen / 2017 >>


Statistiky

Online: 1
Celkem: 3358
Měsíc: 181
Den: 7